Krosa Motocikls

Senākie motocikli izskatījās līdzīgi velosipēdiem, aprīkoti ar maziem dzinējiem. Pirmās sacensības bieži notika tieši pa velosipēdiem veidotām trasēm. Motociklu ražotāji piedalījās dažādās motociklu sacensībās, lai prezentētu gan savu brendu, gan jaunākos produktus, līdzīgi kā tas notiek arī mūsdienās. Vispopulārākās sacensības bija šosejas sacīkstes, izturības braucieni un kalnā braukšana. Taču angļi izdomāju tādas sacīkstes, kas pārbaudītu ne tikai motocikla izturību un ātrumu, bet arī braucēju spējas. Šīs sacensības sastāvēja no vairākām daļām ar dažādiem šķēršļiem. Pretēji mūsdienu motokrosa sacensībām, kur visi braucēji startē reizē, pirmajās motokrosa sacīkstēs katrs braucējs sāka savā laikā un katram braucējam tika uzņemts savs laiks, rezultātā uzvarēja braucējs ar vislabāko laiku. Tiek uzskatīts, ka motokrosa sacensības tika aizsāktas Anglijā, 1924. gadā.

Motokrosa motocikli ievērojami atšķiras no citu veidu motocikliem gan vizuāli, gan aprīkojuma ziņā. Izšķir divu veidu motokrosa motociklus, tos kas paredzēti sacensībām uz laiku pa trasi un frīstaila motociklus, lai gan vienu var izmantot arī otram sporta veidam. Frīstaila motocikliem nereti ir papildus stiprinājumi, kas ļauj izpildīt noteikta tipa trikus, taču būtībā, motokrosa un frīstaila motocikli ir ļoti līdzīgi, jo tāpat kā motofrīstailā, arī motokrosā tiek izpildīt visai tāli un austi lecieni, kas nozīmē, ka motociklam ir jāiztur liela slodze. Lai izturētu salīdzinoši ilgus braucienus pa sarežģītām trasēm ar daudz lielākiem un mazākiem lecieniem un lecienu sekcijā, motokrosa motocikli ir aprīkoti ar augstas kvalitātes priekšējiem un aizmugurējiem amortizatoriem, kā arī izturīgu bet vieglu rāmi. Principā viss motocikls ir veids, lai tas būtu pēc iespējas izturīgāks, bet tajā pašā laikā arī viegls. Vieglāku motociklu ir vieglāk kontrolēt un tas arī ir ātrāks, ja salīdzina ar tādas pašas jaudas motociklu ar lielāku svaru. Vēl bez izturīga rāmja un 2 amortizatoriem šiem motocikliem, protams, ir arī jaudīgi dzinēji. Nereti kompānijas, kas ražo motociklus, kā, piemēram, Honda, saviem motocikliem ražo arī dzinējus. Vispopulārākie dzinēju tipi gan motokrosā, gan motofrīstailā ir divtaktu un četrtaktu dzinēji. Abās galvenajās motokrosa sacensībās MX1 un MX2 tiek izmantoti gan divtaktu, gan četrtaktu dzinēji. MX1 klasē tiek izmantoti 250 kubikcentimetru divtaktu dzinēji un 450 kubikcentimetru četrtaktu dzinēji, bet MX2 klasē izmanto 125 kubikcentimetru divtaktu dzinējus un 250 kubikcentimetru četrtaktu dzinējus. Motofrīstailā braucēji paši izvēlas vai tiem ir ērtāk braukt un izpildīt trikus ar divtaktu vai četrtaktu dzinējiem. Populārākās firmas, kas ražo motokrosa motociklus ir Honda, KTM, Yamaha, Suzuki, Kawasaki, Husquarna. Pašreizējie MX1 un MX2 čempioni ir KTM, kuru komandā brauc arī Latvijas jaunais motokrosa braucējs Pauls Jonass. Motokrosa motocikli vidēji maksā sākot no 3000 eiro līdz vairāk, kā 10000 eiro, atkarībā no jaudas un komplektācijas. Ja vēlaties iegādāties krosa motocikli, bet šobrīd nepietiek naudas, ātrie kredīti var palīdzēt aizņemties ātri un vienkārši, pirmo aizdevumu izsniedzot bez procentiem.