Čoper Motocikls

Čoper motocikli visbiežāk asociējas ar Harley-Davidson, lai arī mūsdienās tos ražo citas kompānijas, kā Honda, Kawasaki un citas. Čopers ir motociklu veids, kuram ir unikāls izskats un dizains, kas no citiem motociklu veidiem atšķiras ar zemo sēdvietu, augsto stūres novietojumu un pagarināto amortizatoru, daudziem aksesuāriem un dizaina veidojumiem. Čoper motocikliem bieži vien ir pagarināti rāmji ar lielāku priekšējo ratu, kā arī citas atšķirības no “parastiem” motocikliem. Čoperus dēvē tādā nosaukumā (Chop no angļu valodas – nogriezt), jo tiem daudzas detaļas, kas ir klasiskajiem motocikliem, ir noņemtas nost. Tādas daļas, kā pagrieziena signāli, spoguļi, akumulatori, pārsegi un citas.

Čoper motocikli plaši tika izmantoti ASV armijas vajadzībām, 1916. gadā praktiski divas trešdaļas no visiem saražotajiem Harley-Davidson motocikliem tika izmantotas militārajām vajadzībām. Motocikli tika izmantoti gan komunikāciju nodrošināšanai, gan transportam, gan taktiskām misijām Otrā Pasaules kara laikā. Pēc kara motocikli tika uzlaboti dažādos veidos, no masīviem, plaši aprīkotiem kara motocikliem tie tika izveidoti jau par daudz simpātiskiem motocikliem, paredzētiem ikdienas braukšanai pa pilsētām un lielceļiem. No motocikliem tika noņemtas dažādas daļas un aksesuāri, kas iepriekš bija nepieciešami militārajām vajadzībām. Pāris no šīm lietām, kas tika noņemtas vai aizstātas ir somas aprīkojuma vešanai, spoguļi, kā arī vējstikli. Tādējādi motocikli tika padarīti vieglāki un ātrāk ielu sacīkstēm. Pamazām Čoper motocikli kļuva populārāki un no parastiem armijas motocikliem daudziem braucējiem kļuva par dzīvesveidu un kultu.

Braucējiem ir iespēja iegādāties gan rūpnīcas motociklus, kuriem ir standarta aprīkojums, gan arī veikt dažādus vizuālas un tehniskas izmaiņas, lai padarītu savus motociklus īpašus, ko daudzi braucēji izvēlas darīt. Piemēram, samazināt motocikla augstumu, nomainīt atsevišķas detaļas, nokrāsot vai hromēt bāku vai citas daļas. Mūsdienās braucēji ne tikai ņem detaļas nost no rūpnīcas modeļa, kā tas bija Čoperu pirmsākumos, bet arī liek daļas klāt, lai padarītu motociklus unikālus. Bieži braucēji izvēlas pārkrāsot konkrētas motocikla daļas, kā, piemēram, bāku. Taču vizuālie uzlabojumi no vienīgais veids, kā uzlabot savu Čoperi, daudzi braucēji veic arī motora veiktsējas uzlabojumus, lai palielinātu motocikla jaudu. Jāteic gan, ka uzlabojumus vizuālajā un jaudas ziņā var veikt ne tikai Čoperiem, bet arī citu kategoriju motocikliem, taču ar Čoper motocikliem šie uzlabojumi tiek veikti daudz biežāk un vērienīgāk.